2011. március 12., szombat

Süti helyett joghurt-tortát...!!

Süti sütése helyett egy kevésbé kalóriadús, egészséges deszertet készítettem, joghurt-tortát!!Kedves blogtársnőm csinált nemrégiben hasonlót. Elővettem az én receptemet, igaz sosem követem pontosan a leírást. Az a jó benne, hogy mindig egy kicsit más a hozzáadott gyümölcstől az íze. Most házi birsbefőttet használtam, persze nyáron friss gyümölccsel szoktam, és saját készítésű joghurtot. ( nem bonyolult az sem)
A birsbefőtt levét, kb. 3 dl-t 1/2 csomag étkezési zselatinnal felfőztem. Amíg kicsit hűl, a befőttet, ill. az üveg 4/5-ét, mert közben valahogy mindig fogy, kis kockákra vágtam. A megfordított formába potyogtattam. A langyos levet rákanalaztam. Be a hűtőbe, hagy dermedjen.

Kitöltendő az időt, 10-12 db háztartási kekszet összetördeltem a kicsi kacsómmal. Nem számoltam, de kb. ennyi csusszant ki a kekszesdobozból.

Na, itt megint bajban vagyok a mértékkel, de úgy 5 dl joghurtot öntöttem ki az üvegből, és elkevertem 1 egész csomag zselatinnal. Langyosra melegítettem, nem forraltam fel, és félretettem.




Habbá vertem 1 csomag tejszínhabpótlóport 1 1/2 dl tejjel, és 5 kanál porcukorral. Az eredeti sokkal több cukrot ír hozzá, de így is elég édes lesz. Tejszín is jó lenne hozzá, de porból írják.



A habhoz adjuk a joghurtos masszát, és a kekszet. Elkeverjük és a formába öntjük, mert máris "húz" a zselatin. Rátesszük a tetejét, és a hűtőbe tesszük.


Várjunk a teljes dermedésig, és a kiborított formából valami ilyesmire számíthatunk.



Természetesen ilyen forma híján, fóliával kibélelt tálban, vagy kapcsos tortaformában is elkészíthető!!
Köszi Andika, hogy emlékeztettél erre a deszertre a tiéddel! :o))))



3 megjegyzés:

Csandi írta...

Na de kérem,szabad a szegény "éhezőt" ingerelni?? :))))))Eszméletlen finom lehet:) Ezt a keksz dolgot kifogom próbálni, csak még nem tudom , hogy mit találok Update-ban hozzá...Na de mint tudjuk nincs lehetetlen....:)))))))))))))

Névtelen írta...

Nyammmmmmm!

Silerika írta...

Ó, te szegény éhező! Ha te nem mutogatod a tiédet, ez sincs a blogon! :o))
Moncsi! :o))